MČ Praha 10 se členem Národní sítě Zdravých měst ČR stala v červnu 2016, kdy se také deklarací „Projekt MČ Praha 10 – Zdravé město“ zavázala k plnění kritérií místní Agendy 21.
K tomu od začátku politické garance místní Agendy 21 a jejímu koordinátorovi napomáhá příslušná komise Rady MČ Praha 10 jakožto poradní a iniciační orgán, jejímiž členy jsou mimo jiné i zástupci neziskového a komerčního sektoru. V roce 2016 dosáhla MČ Praha 10 postupu do kategorie „D – Start“, o rok později i „C – Stabilizace“. Během roku 2018 se ale MČ Praha 10 vlivem nepříznivých podmínek pro řádné splnění indikátorů kvalitní obce propadla do nejnižší možné kategorie hodnocení – „Zájemci“.
Během roku 2019 však nové vedení vzniklé po volbách 2018 situaci napravilo a během pouhého jednoho kalendářního roku se MČ Praze 10 podařilo vystoupat o 2 kategorie najednou, tedy zpět do kategorie „C – Stabilizace“.
Městská část Praha 10:
- od roku 2015 realizuje participativní rozpočet,
- od roku 2016 pořádá kampaně a osvětové akce, kulaté stoly a veřejná projednání (participace), workshopy, konference atd., https://strategieprodesitku.cz/
- v roce 2016 se Praha 10 umístila na 1. místě indexu participace (hodnotila Agora CE více než 100 měst a obcí se zavedeným participativním rozpočtem),
- od ledna 2019 jsou občané zapojováni do sběru podnětů pro zkvalitnění života v Praze 10, anket, dotazníkového průzkumu, zapojením do expertních pracovních skupin pro tvorbu strategického plánu, které je založené na principech spolupráce, komunikace a aktivního přístupu představitelů městské části k veřejnosti,
- od roku 2014 jsou občané a různé cílové skupiny zapojeny do procesu komunitního plánování sociálních a návazných služeb,
- občané se mohou účastnit veřejných projednání, kulatých stolů nebo výstav k různým tématům rozvoje MČ.
Propagace akcí vždy probíhá v rámci internetových medií – web Prahy 10, facebook Prahy 10, formou pozvánky v radničním měsíčníku Praha 10, vyvěšováním plakátů a letáků na vývěskách městské části, ve školních zařízeních, v prostorách nevládních neziskových organizací a komerčních subjektů v okolí místa konání. U lokálně zaměřených či tematicky zaměřených akcí bývá provedena lokální distribuce letáků do poštovních schránek. Dalším komunikačním kanálem je využití sítě Mobilní Rozhlas, kdy jsou jednotlivým občanům rozesílány emaily a SMS s pozvánkami nebo aktuálními informacemi.
Akce jsou pořádány za účasti zástupců vedení městské části. Zástupce vedení městské části/zodpovědný politik vždy akci uvede a seznámí obyvatele s danou problematikou.
Se svými partnery (mateřské školy, základní školy, další příspěvkové organizace, firmy sponzorující veřejně prospěšné akce, neziskové organizace, sportovní kluby, občané zapojení do projektů – např. participativní rozpočet atd.) městská část komunikuje telefonicky, osobně či prostřednictvím e-mailů. Jedná se o nejefektivnější a nejrychlejší způsob, protože komunikace s těmito subjekty bývá velmi častá a tematicky různorodá. Na webu MČ Praha 10 je uveřejněný rozcestník pro využití e-služeb.
Na ÚMČ Praha 10 působí tiskové oddělení v Kanceláři starostky, které zajišťuje komunikaci s médii, správu FB, webu a dalších komunikačních kanálů, v oddělení působí grafička, která zpracovává plakáty, brožury.
V roce 2019 byly vydány např. informační brožury: Koncepce rozvoje kultury, Koncepce rozvoje školství. Občané jsou v oblasti sociální a zdravotní informování prostřednictvím sociálního portálu, v oblasti územního rozvoje, dopravy a životního prostředí prostřednictvím portálu veřejné prostory, v oblasti strategického plánování a participace prostřednictvím portálu strategie pro desítku.