Výstavba parkovacích domů v ulici v Olšinách a v ulici Jahodová
Strašnice,Záběhlice
Lokalita
František Daníček
Vedoucí projektu
2023
Zahájení
Dostupná Praha 10, Akční plán 2021, Projektová karta, ODO, Martin Sekal
v přípravě
Odbor dopravy
Odbor
předpokládaný termín dokončení 2025
Dokončení
Základní informace k projektu | Aktuální stav |
---|---|
Co konkrétně projekt přinese a komu (cílové skupiny)? | |
Odbor (garant) | Odbor dopravy |
Investor | Městská část Praha 10 |
Architekt / projektant | INTAR a.s. |
Zhotovitel | |
Aktuální stav | v přípravě, studie proveditelnosti je hotová |
Zahájení | 2023 |
Dokončení | předpokládaný termín dokončení 2025 |
Odkaz | V případě zájmu se obracejte na příslušného garanta odboru. |
Vedoucí projektu / aktivity | František Daníček |
Oblast strategického plánu udržitelného rozvoje | Dostupná Praha 10 |
Cíl | Zklidňovat automobilovou dopravu |
Opatření | Utvářet kvalitní systém parkování sloužící obyvatelům Prahy 10 |
Charakter projektu | investiční |
Způsob ukončení | kolaudace |
Kapitola rozpočtu | 31 |
Popis projektu
Na základě PROGRAMOVÉ PROHLÁŠENÍ RADY MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 10 PRO VOLEBNÍ OBDOBÍ 2018–2022 je pro odbor dopravy jedním z bodů nový systém parkování, který bude primárně sloužit obyvatelům Prahy 10. Jednou z možností je vybudování parkovacích domů.
V souvislosti se zaváděním zóny placeného stání na území Prahy 10 je nutné řešit dostatečné parkovací kapacity zejména pro rezidenty Prahy 10.
Vzhledem k výše uvedenému bude parkování v navrhovaných parkovacích domech prioritně navrženo jako dlouhodobé parkování pro rezidenty a abonenty Prahy 10.
Z pohledu městské části by bylo ideální realizovat co nejvíce těchto objektů. Je nutné ale konstatovat, že každé z těchto míst je do jisté míry limitováno.
Z tohoto důvodu došlo k výběru míst s nejnižší pravděpodobností komplikací při přípravě realizace. Na těchto místech byl prověřován zejména soulad s územním plánem, kolize s vedením inženýrských sítí, dopad na vzrostlou vegetaci, návaznost na MHD aj.
Lokalita V Olšinách u OD Billa
V současné době se na dotčeném pozemku nachází povrchové parkoviště s kapacitou cca 110 parkovacích míst. Deficit parkovacích míst v lokalitě cca 160 míst v docházkové vzdálenosti do 5 minut, ve větší vzdálenosti se jedná o stovky míst. Místo je v přímé návaznosti na přestupní uzel MHD.
Návrh respektuje urbanistické vazby v území a reaguje zejména na protáhlý tvar pozemku, který není zastavěn celý, aby nevytvářel v území bariéru. Volná část pozemku je věnována parkovánÍ elektromobilů, jejichž umístění do budovy garáží je z hlediska požárně bezpečnostního řešení problematické. Parkovací dům má 3 nadzemní podlaží. Střecha objektu je rovněž využita pro parkování. Celkový počet stání bude 204, z toho 20% (41 stání) bude vyhrazeno pro elektromobily.
Na základě výsledků technického prověření pak bude řešena vlastní relizace parkovacích objektů, tedy projekční práce, povolovací proces a zejména problematika vlastního financování. Součástí studie proveditelnosti jsou i předpokládané náklady na výstavbu, a to včetně přepočtu na jedno parkovací stání.
Deník projektu
Datum | Aktivita / stav projektu |
---|