Městský okruh
Představení projektu
Základní informace
Základní informace k projektu | Aktuální stav |
---|---|
Aktuální stav | V přípravě |
Odbor (garant) | Odbor dopravy |
Vedoucí projektu | Ing. František Daníček |
Zahájení | – |
Dokončení | – |
Odkaz | [https://www.mestskyokruh.info/] |
Cíl strategického plánu udržitelného rozvoje | 1.2. – Městská část je dobrým hospodářem |
Opatření strategického plánu udržitelného rozvoje | 1.2.3. – Budova úřadu odpovídající 21. století |
Oblasti, kterých se projekt týká
Oblast strategického plánu udržitelného rozvoje
Fotogalerie
Detaily projektu
STRATEGICKÁ INVESTICE
Hlavní město Praha pokračuje v projekčních pracích vedoucích k dokončení Městského okruhu. Jde o jednu z nejdůležitějších staveb městské dopravní infrastruktury v rámci metropole, což bylo vyhodnoceno v analýze investičních záměrů magistrátu v roce 2017.
NOVÉ ŘEŠENÍ LÉPE ZAPADÁ DO MĚSTSKÉHO PROSTŘEDÍ
V roce 2019 došlo k úpravě původního projektu, a to na základě Urbanisticko-dopravní studie, která významně přispěla k potlačení negativních urbanistických a environmentálních dopadů. Stavba Městského okruhu tak lépe zapadne do městského prostředí.
VĚTŠINA TRASY BY MĚLA VÉST POD ZEMÍ
Nyní zbývá hlavnímu městu dokončit přibližně 10,5 km (30 % celkové trasy), tak aby byla trasa kompletní a účinná. Trasa je vedena v délce cca 8,5 km v tunelech hloubených a ražených. Oproti předchozím řešením je trasa ve všech urbanisticky významných lokalitách nově vedena pod povrchem a nedochází tak k jejich negativnímu ovlivnění nadměrnou automobilovou dopravou.
Projekt se skládá z celkem tří staveb:
Městský okruh v úseku Balabenka – Rybníčky
Městský okruh v úseku Pelc-Tyrolka – U Kříže
Libeňská spojka v úseku Vychovatelna – Balabenka
Všechny tři stavby jsou součástí dlouhodobě připravovaného skeletu nadřazených komunikací radiálně okružního systému hlavního města Prahy. Jsou náplní územního a strategického plánu, respektive zásad územního rozvoje.
AUTEM NA DESÍTKU RYCHLE A PLYNULE
Městské části Praha 10 se týká úsek Balabenka – Štěrboholská radiála. Stavba Městské okruhu by měla významně napomoci rychlejšímu, plynulejšímu a komfortnějšímu propojení městem
nejenom z jihu na sever či naopak. Především pak ale nabídne trasu bezpečnější a ohleduplnější k životnímu prostředí než stávající přetížená uliční síť. Celý dokončený Městský okruh jakožto součást radiálně-okružního systému zajistí objízdnou komunikaci širšího centra města. Pak bude možné významně omezit průjezdnou dopravu centrem Prahy, preferovat v centru hromadnou dopravu, včetně dopravy pěší a cyklistické.