Drážní promenáda & liniový park

Představení projektu

Drážní promenáda s liniovým parkem se má stát zelenou bezmotorovou páteří Vršovic a Strašnic v trase opuštěného železničního koridoru benešovské trati. Bude sloužit všem obyvatelům a návštěvníkům k rekreaci, dopravě i sportu. Umožní komfortní chůzi, jízdu na kole a bruslích či běhání s bezpečným oddělením rychlejšího a pomalejšího pohybu.

Základní informace

Základní informace k projektu
Aktuální stav
Aktuální stav
V přípravě
Odbor (garant)
Odbor Kancelář hlavního architekta
Vedoucí projektu
Ing. arch. Jiří Zákostelný
Zahájení
2026+
Dokončení
Odkaz
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/budoucnost_mesta/projekty_menici_prahu/drazni_promenada/index.html
Oblast strategického plánu udržitelného rozvoje
Dostupná Praha 10
Cíl strategického plánu udržitelného rozvoje
4.3. – Prostupné území pro bezpečný a bezbariérový pohyb
Opatření strategického plánu udržitelného rozvoje
4.3.1. – Vytvářet bezpečný a příjemý prostor pro pohyb pěších

Oblasti, kterých se projekt týká

Strašnice, Vršovice

Detaily projektu

Drážní promenáda s liniovým parkem se má stát zelenou bezmotorovou páteří Vršovic a Strašnic v trase opuštěného železničního koridoru benešovské trati. Bude sloužit všem obyvatelům a návštěvníkům k rekreaci, dopravě i sportu. Umožní komfortní chůzi, jízdu na kole a bruslích či běhání s bezpečným oddělením rychlejšího a pomalejšího pohybu. Někdejší drážní těleso bude rozšířeno o vybraná prostranství, která se promění v odpočinkové zóny a park.

Nová Drážní promenáda propojí a zpřístupní navazující klidné pobytové lokality, parkové plochy, sportoviště, zastávky a současně zachová pamět místa v území pro další generace. V její trase se předpokládá zachování historického kamenného podchodu, severní části mostu v Edenu, lávky u bývalé zastávky Praha–Strašnice a osvětlovacích věží či užití fragmentů kolejiště, pražců a návěstidel.

V první etapě se chystá realizace hlavního úseku promenády v délce přes 4 km (U Seřadiště – Dolínecká) spolu s přístupy a vybranými navazujícími prostranstvími liniového parku. V dalších etapách se předpokládá přímé napojení až po železniční nádraží Praha-Vršovice a realizace dalších částí liniového parku.

Záměr připravuje hlavní město Praha prostřednictvím Technické správy komunikací a vychází z podkladů MČ Praha 10 – zadání studie z cyklogenerelu z roku 2014 (Tomáš Cach) a technické prověřovací studie z roku 2017 (PUDIS).

více

Deník projektu

Doposud žádná data

Galerie projektu

Přidat fotografii do projektu.

Projekt*
Název
Popis fotografie
Fotografie*
Maximum file size: 256 MB

Deník projektu

Přidat záznam do deníku projektu.

Projekt*
Datum*
Popis akce / aktivity*