Tramvajová trať Počernická
Malešice
Lokalita
František Daníček
Vedoucí projektu
2025
Zahájení
Dostupná Praha 10, Akční plán 2021, Projektová karta, ODO, Martin Sekal
v přípravě
Odbor dopravy
Odbor
2027
Dokončení
Základní informace k projektu | Aktuální stav |
---|---|
Co konkrétně projekt přinese a komu (cílové skupiny)? | |
Odbor (garant) | Odbor dopravy |
Investor | Dopravní podnik hl. m. Prahy |
Architekt / projektant | METROPROJEKT Praha a.s. |
Zhotovitel | není dosud vybrán |
Aktuální stav | v přípravě, zajištěn závěr zjišťovacího řízení EIA |
Zahájení | 2025 |
Dokončení | 2027 |
Odkaz | https://www.iprpraha.cz/stranka/3445/tramvajova-trat-pocernicka |
Vedoucí projektu / aktivity | František Daníček |
Oblast strategického plánu udržitelného rozvoje | Dostupná Praha 10 |
Cíl | Dostupná, kvalitní a atraktivní městská hromadná doprava |
Opatření | Aktivně se podílet na plánování rozvoje městské hromadné dopravy |
Charakter projektu | neinvestiční |
Způsob ukončení | provoz uskutečněn |
Kapitola rozpočtu | 31 |
Popis projektu
Městskou dopravu na Počernické ulici by již za pár let mohly zajišťovat tramvaje, pro které je již šedesát let připraven ve středu ulice široký pás. Nová trať o délce 2,4 kilometru je v územním plánu navržena s odbočením z Vinohradské ulice a dále v celé délce Počernické s koncovou smyčkou v dnes nezastavěném jihozápadním nároží křižovatky ulic Počernická a Dřevčická. Zastávky tramvají by byly v místech shodných s dnešními autobusovými.
Z MALEŠIC PŘÍMO DO CENTRA
Přímé linky ze sídliště Malešice pojedou na Floru a dále jedna přes Vinohrady na Karlovo náměstí a druhá přes Žižkov k Hlavnímu nádraží a na Náměstí Republiky. Nově tak budou možná přímá spojení při cestách za zaměstnáním, obchody i kulturou do mnoha míst, kam dnes časově delší cesta z Počernické ulice vyžadujevíce než jeden přestup i při použití metra.
PROČ O TRAMVAJI NYNÍ MLUVÍME
Tramvajová doprava je pro stále rostoucí Malešice řešením, jak zvýšit úroveň a kapacitu MHD. Zlepšení nabídky MHD je motivací k jejímu využití namísto individuální dopravy.
ZMĚNÍ TRAMVAJE POČERNICKOU ULICI?
Tramvajová trať bude ve středovém pásu a koleje budou zatravněny, tedy vizuálně bude pás podobný jako dnes. V jízdních pásech podél něj budou jízdní pruhy pro auta, cyklistické pruhy a parkovací pás. Trolejové vedení bude zavěšeno na obnovených sloupech veřejného osvětlení – v ulici tedy nevzniknou nové sloupy. V místech tramvajových zastávek se pás mírně rozšíří a budou zřízeny nové přechody pro chodce. K neviditelné změně dojde v podzemí – před stavbou tramvajových kolejí budou rekonstruovány vodovodní přivaděče, které zásobují významnou část Prahy pitnou vodou. Současná Stromořadí podél Počernické ulice budou během výstavby ochráněna. Celkem bude do alejí podél Počernické dosazeno až 25 stromů, jejich počet tedy vzroste na cca 174 ze současných 151 ks.
BUDOU TRAMVAJE HLUČNÉ
Byla vypracována hluková studie, která prokázala, že nedojde k navýšení hluku a budou dodrženy hygienické limity pro hluk z dopravy. Za to vděčíme nejen moderním technologiím konstrukce tramvajových tratí, ale také našim předkům, kteří Počernickou ulici založili ve velkorysé šířce. Díky tomu se není třeba obávat ani vibrací a se zatravněným krytem nedojde ani ke zvýšení prašnosti.
PARKOVÁNÍ V OKOLÍ
Tramvajová trať v odůvodněných případech u zastávek a přechodů pro chodce znamená dílčí snížení počtu parkovacích míst, v rámci rozpočtu však budou v místech,kde je to možné, navržena i nová parkovací místa. U konečné zastávky Sídliště Malešice pak počítáme se zřízením nového parkoviště. Záměr tramvajové trati má za cíl nabídnout novou a kvalitnější podobu městské dopravy, ostatní druhy dopravy však nemá omezit.
MČ HLÍDÁ VEŘEJNÉ ZÁJMY A PŘIPOMÍNKUJE
– zachování současného počtu parkovacích kapacit Sídliště Malešice
– dopad na zeleň a další složky životního prostředí (hluk, emise)
– bezpečnost chodců
– umístění jednotného městského mobiliáře v Počernické
– projednání záměru s veřejností
Návrh na vedení linek MHD po zavedení TT Počernická
Dokument naleznete zde
Deník projektu
Datum | Aktivita / stav projektu |
---|