Výstavba parkovacích domů v ulici v Olšinách a v ulici Jahodová

Představení projektu

Studie proveditelnosti a zahájení projekční přípravy.

Základní informace

Základní informace k projektu
Aktuální stav
Aktuální stav
V přípravě
Odbor (garant)
Odbor dopravy
Vedoucí projektu
Ing. František Daníček
Zahájení
2023
Dokončení
předpokládaný termín dokončení 2025
Odkaz
V případě zájmu se obracejte na příslušného garanta odboru.
Oblast strategického plánu udržitelného rozvoje
Dostupná Praha 10
Cíl strategického plánu udržitelného rozvoje
4.2. – Zklidňovat automobilovou dopravu
Opatření strategického plánu udržitelného rozvoje
4.2.1. – Utvářet kvalitní systém parkování sloužící obyvatelům Prahy 10

Oblasti, kterých se projekt týká

Strašnice, Záběhlice

Fotogalerie

Detaily projektu

Na základě PROGRAMOVÉ PROHLÁŠENÍ RADY MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 10 PRO VOLEBNÍ OBDOBÍ 2018–2022 je pro odbor dopravy jedním z bodů nový systém parkování, který bude primárně sloužit obyvatelům Prahy 10. Jednou z možností je vybudování parkovacích domů.

V souvislosti se zaváděním zóny placeného stání na území Prahy 10 je nutné řešit dostatečné parkovací kapacity zejména pro rezidenty Prahy 10.

Vzhledem k výše uvedenému bude parkování v navrhovaných parkovacích domech prioritně navrženo jako dlouhodobé parkování pro rezidenty a abonenty Prahy 10.

Z pohledu městské části by bylo ideální realizovat co nejvíce těchto objektů. Je nutné ale konstatovat, že každé z těchto míst je do jisté míry limitováno.

Z tohoto důvodu došlo k výběru míst s nejnižší pravděpodobností komplikací při přípravě realizace. Na těchto místech byl prověřován zejména soulad s územním plánem, kolize s vedením inženýrských sítí, dopad na vzrostlou vegetaci, návaznost na MHD aj.

Lokalita Jahodová

V rámci studie proveditelnosti byl pro výstabu parkovacího domu Jahodová vybrán pozemek, který se nachází vedle obchodního centra v sídlištní zástavbě. V současnosti je využíván jako parkoviště s kapacitou cca 75 aut. Deficit parkovacích míst v lokalitě činí cca 800 míst v docházkové vzdálenosti do 5 minut. Navržen byl parkovací dům s jedním podzemním podlažím a čtyřmi nadzemními. Navrhovaná budova i venkovní parkoviště před ní se půdorysně drží na původní parkovací vyasfaltované ploše a neklade tak nároky na expanzi do okolních zelených ploch. Objekt je umístěn s ohledem na vedlejší obytné budovy tak, aby nestínil obytné místnosti bytů v nižších podlažích. Pro případ, že by 4 nadzemní podlaží nevyhověla zastínění okolní obytné budovy, je navržena varianta se snížením budovy o 1 patro. Aby byla splněna podmínka koeficientu zeleně musí být intenzivně ozeleněna alespoň polovina střechy. Tím se zpříjemní výhledy z obytných místností. Disponibilní pozemek je zastavěn cca z poloviny, volná plocha pozemku je věnována výhradně parkování elektromobilů a zeleni.

Na základě výsledků technického prověření pak bude řešena vlastní relizace parkovacích objektů, tedy projekční práce, povolovací proces a zejména problematika vlastního financování. Součástí studie proveditelnosti jsou i předpokládané náklady na výstavbu, a to včetně přepočtu na jedno parkovací stání.

více

Deník projektu

28 ledna, 2024
studie proveditelnosti je hotová

Galerie projektu

Přidat fotografii do projektu.

Projekt*
Název
Popis fotografie
Fotografie*
Maximum file size: 256 MB

Deník projektu

Přidat záznam do deníku projektu.

Projekt*
Datum*
Popis akce / aktivity*